بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاثیر اصول تایپو گرافی در طراحی سایت

طراحی سایت در کنار استفاده از تکنیک های برنامه نویسی به روز، نیازمند به کارگرفتن اصول زیبایی شناختی نیز می باشد. تایپوگرافی بخشی از این قواعد و اصول است که به زیبایی بیشتر متون و نوشته های صفحات وب سایت کمک می کند. 


تایپوگرافی چیست؟

هنر تایپوگرافی مربوط به ظاهر متون است. این متن ها می توانند در هرجایی اعم از روزنامه، کتاب، مجله، وب سایت ها و... حضور داشته باشند. به همین دلیل کارشناسان می گویند کاربردهای تایپوگرافی بسیار گسترده است. 


تکنیک های تایپوگرافی در طراحی سایت چیست؟

تایپوگرافی در طراحی سایت دارای تکنیک ها و روش های مختلفی است که عبارتند از:

1. تکنیک تایپ فیس در طراحی سایت

تایپ فیس به مجموعه ای از فونت های نوشتار اشاره دارد که ظاهرکاراکترهای حروف الفبارا در هر زبان تعیین می کند. در واقع انتخاب فونت مناسب برای نوشته در زمان طراحی سایت زیر مجموعه تکنیک تایپ فیس می باشد. 

2. تکنیک سریف و سانس سریف

استفاده از حروف سریف و سانس سریف در طراحی سایت شرکتی دارای قوانین بخصوصی نیست. اما به صورت کلی بهتر است از قلم سریف برای نوشتن تیترهای بخصوص و یا متون ادبی و شعر استفاده کرد. 


3. تکنیک تعیین فاصله

تنظیم و تعیین میزان فاصله میان کلمات مختلف و حروف یک کلمه به تنهایی، یکی دیگر از اصول تایپوگرافی است. رعایت این تکنیک در طراحی سایت موجب خوانایی بهتر متن های طولانی می شود. 

4. تکنیک تعیین جهت

تعیین جهت نوشتار یکی دیگر از تکنیک های هنر تایپوگرافی است. در طراحی سایت نیز این مورد بسیار اهمیت دارد. 


5. تکنیک تضاد رنگ

در حال حاضر استفاده از تکنیک کنتراست در طراحی سایت اختصاصی های مختلفی مانند سایت های آموزشی، خبری، فروشگاهی، شرکتی و ... رواج دارد. 

6. تکنیک تعیین رنگ

انتخاب رنگ مناسب برای نوشته تاثیر بسیار زیادی در جذابیت های بصری یک متن خواهد داشت. البته باید در نظر داشته باشید که زیاده روی در استفاده از این تکنیک است نتیجه عکس در بر داشته باشد. 



شما می توانید برای ارتباط با اهوراوب با شماره های زیر تماس بگیرید:

02188396574

09127900796



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده